


16-04-2025
Podczas, gdy starsi uczniowie zapoznają się z możliwymi ścieżkami zawodowymi w ramach dorocznych “Dni Kariery“, ich młodsi koledzy swoją preorientację zawodowej zaczynają w interaktywnej formie.
W klasie 2c zakończył się projekt edukacyjny pod nazwą „W przyszłości zostanę lekarzem…”, który był okazją do nauki, zabawy i rozwijania zainteresowań związanych z medycyną.
Projekt składał się z trzech etapów:
1. Część teoretyczna
Uczniowie zdobywali wiedzę na temat najważniejszych narządów wewnętrznych człowieka oraz poznawali różne specjalizacje lekarskie. Pracując w grupach, przygotowali plakaty prezentujące m.in. pracę kardiologa, pediatry, chirurga czy pulmonologa.
2. Część praktyczna
Podczas zajęć dramowych dzieci wcieliły się w role lekarzy i pacjentów. Największą atrakcją była „operacja” na fantomie – uczniowie mieli za zadanie ułożyć narządy w odpowiednich miejscach w ciele człowieka. Zajęcia pozwoliły na rozwijanie umiejętności współpracy, logicznego myślenia oraz poszerzanie wiedzy w praktyczny sposób.
3. Spotkanie z lekarzem
Na zakończenie projektu uczennica klasy 2c przeprowadziła wywiad z prawdziwym lekarzem, dzięki czemu uczniowie mieli możliwość poznać ten zawód z bliska i dowiedzieć się, jak wygląda codzienna praca w służbie zdrowia.
Projekt był nie tylko ciekawą formą nauki, ale również inspiracją do myślenia o przyszłości i rozwijania pasji.