491759291_1210282001107414_6895254107556987801_n
491413021_1210282014440746_7292299123773717782_n
491757119_1210282074440740_4767950754273883869_n

16-04-2025

Podczas, gdy starsi uczniowie zapoznają się z możliwymi ścieżkami zawodowymi w ramach dorocznych “Dni Kariery“, ich młodsi koledzy swoją preorientację zawodowej zaczynają w interaktywnej formie.

W klasie 2c zakończył się projekt edukacyjny pod nazwą „W przyszłości zostanę lekarzem…”, który był okazją do nauki, zabawy i rozwijania zainteresowań związanych z medycyną.

Projekt składał się z trzech etapów:

1. Część teoretyczna

Uczniowie zdobywali wiedzę na temat najważniejszych narządów wewnętrznych człowieka oraz poznawali różne specjalizacje lekarskie. Pracując w grupach, przygotowali plakaty prezentujące m.in. pracę kardiologa, pediatry, chirurga czy pulmonologa.

2. Część praktyczna

Podczas zajęć dramowych dzieci wcieliły się w role lekarzy i pacjentów. Największą atrakcją była „operacja” na fantomie – uczniowie mieli za zadanie ułożyć narządy w odpowiednich miejscach w ciele człowieka. Zajęcia pozwoliły na rozwijanie umiejętności współpracy, logicznego myślenia oraz poszerzanie wiedzy w praktyczny sposób.

3. Spotkanie z lekarzem

Na zakończenie projektu uczennica klasy 2c przeprowadziła wywiad z prawdziwym lekarzem, dzięki czemu uczniowie mieli możliwość poznać ten zawód z bliska i dowiedzieć się, jak wygląda codzienna praca w służbie zdrowia.

Projekt był nie tylko ciekawą formą nauki, ale również inspiracją do myślenia o przyszłości i rozwijania pasji.