Julian - lekcja biologii dwujezycznie

15-02-2021

Okazuje się, że nauka biologii może integrować przeróżne umiejętności i być okazją do szlifowania kompetencji kluczowych. Udowadnia to Pani Olivia, nauczycielka biologii i jej uczniowie z klas 7.

W ramach utrwalenia wiadomości o narządach, ich współpracy i funkcjach siódmoklasiści tworzyli na lekcjach biologii… podania o pracę w imieniu narządu, wylosowanego za pomocą “ruletki”. Podania miały trafić do Human Body Organs and Systems Society, która rozpatrzy wszystkie wnioski.

Uczniowie w swojej pracy integrowali zatem przyswajanie wiedzy z podstawy programowej z biologii, jednocześnie realizując zadania z SGO (czyli Subject Group Overview – grupy przedmiotowej w ramach Middle Years Programme), ćwiczyli dwujęzyczność i przydatne umiejętności życiowe.

Pani Olivia, po lekturze podań jest przekonana, że wszystkie narządy zostaną zatrudnione przez Human Body Organs and Systems Society!

Gratulujemy pomysłu i realizacji!

P.S. Na obrazku obok prezentujemy przykładową pracę autorstwa Juliana.