To etap edukacji wczesnoszkolnej. Jest to pierwszy etap kształcenia ogólnego, które tworzy fundament wykształcenia. Zgodnie z wytycznymi MEN troszczymy się o wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Wszystkie zajęcia podstawowe i dodatkowe prowadzone są przez starannie dobranych, wykwalifikowanych specjalistów.
Rozwój intelektualny
Wybieramy najlepsze polskie programy edukacji wczesnoszkolnej, które wzbogacają i rozszerzają podstawę programową MEN. Co ważne: wybieramy programy, a nie zestawy podręczników do „przerabiania”!
Korzystamy z wielu źródeł i materiałów. Wykorzystujemy także elementy programów międzynarodowych, które stanowią inspirację do rozwijania własnego warsztatu zawodowego naszych nauczycieli, zwiększają różnorodność i atrakcyjność zajęć dla dzieci. Inspirujące nas programy międzynarodowe:
- IB Primary Years Programme
- “Kinezjologia edukacyjna” Paula E. Dennisona
- „The daily 5. Fostering literacy independence in the elementary grades” Gail Boshey i Joan Moser.
Jednym z najistotniejszych elementów nauki w naszej szkole jest dwujęzyczność. Z myślą o najmłodszych uczniach nasze nauczycielki opracowały Autorski Program Lekcji Dwujęzycznych.
Rozwój etyczny, emocjonalny i społeczny
Naszą szkołę na tle innych placówek wyróżnia autorski program wychowawczy, który nie tylko uwzględnia wymagania polskiej podstawy programowej, ale także wartości, kompetencje i postawy zawarte w Profilu Ucznia opracowanym w oparciu o IB Middle Years Programme.
Uczniowie mogą uczestniczyć zarówno w zajęciach religii, jak i etyki. Na wszystkich zajęciach obowiązkowych, dodatkowych, podczas opieki w świetlicy nauczyciele dbają o to, by kształtować u dzieci postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu.
Rozwój fizyczny
Dbamy o właściwy rozwój fizyczny i zdrowie naszych uczniów, zwracając uwagę na ich właściwe odżywianie, zapewnienie dużej dawki ruchu oraz hartowanie organizmów. Zasadą niezmiennie stosowaną w naszej szkole jest spożywanie drugiego śniadania pod opieką nauczyciela. Wychowawca zwraca uwagę na właściwy sposób spożywania posiłku, jego jakość – działania te wspomagamy uczestnictwem w akcji „Śniadanie daje moc” oraz programem „Owoce w szkole”. Codziennie zapewniamy dzieciom półgodzinną przerwę między zajęciami, którą uczniowie spędzają na świeżym powietrzu pod opieką wychowawcy.
To nietypowy plan dnia w porównaniu z nieprzerwanym ciągiem lekcji i krótkich przerw w innych szkołach, ale zdaniem specjalistów konieczny dla zachowania dobrej kondycji psycho-fizycznej dzieci.