Edukacja przez ruch w szkole ATUT

20-02-2019

Pod kolorowymi obrazkami, pracami uczniów klasy 1a, kryje się znacznie więcej niż praca nad rozwijaniem wrażliwości estetycznej najmłodszych uczniów. Pani Justyna, wychowawczyni klasy 1a, chętnie wykorzystuje metodę “Edukacji przez ruch” Doroty Dziamskiej, jako sposób nauczania, integrujący wszystkie zmysły i rozwijający wiele umiejętności oraz wspierający rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych dzieci. Najnowsza wystawa kolorowych sów, zdobiąca szkolny korytarz, powstała w wyniku kreślenia (w rytm muzyki) “leniwych ósemek”. A jej efektem jest m.in. nauczenie się przez dzieci litery “Ó”. Praca ta zajęła pierwszakom sporo czasu, ale zadanie zostało wykonane doskonale, a wymagane umiejętności solidnie utrwalone.

Wcześniej pisaliśmy o wykorzystaniu tej metody pracy przez wychowawczynię klasy 2b do nauki tabliczki mnożenia.