DSC_0101

15-02-2019

W najbliższą niedzielę przypada Światowy Dzień Kota. Wychowawczyni klasy 2b postanowiła wykorzystać te obchody jako pretekst do uczenia… matematyki, języka polskiego, przyrody oraz podnoszenia kompetencji społecznych swoich podopiecznych.

“W projekcie wykorzystaliśmy metody edukacji przez ruch D. Dziamskiej oraz elementy Metody Dennisona, kreślenie w powietrzu tzw. leniwych ósemek” – mówi Pani Marta Kura, wychowawczyni klasy 2b – “Dzieci kreśliły i rysowały w rytm muzyki oraz przyklejały różne elementy w odpowiedniej kolejności, nie wiedząc, jaki będzie efekt końcowy ich pracy. Podczas pracy dzieliły się więc spontanicznie skojarzeniami i spostrzeżeniami. Ostatecznie ósemki utworzyły sylwetki kotów. Koty zaś miały za zadanie zilustrować działania na mnożenie. W ten sposób uczniowie ćwiczyli i doskonalili istotę mnożenia, a przede wszystkim próbowali odwzorować działania na mnożenie.” – podkreśla nauczycielka.

Zabawa i nauka z wykorzystaniem kocich sylwetek to tylko element, zaprojektowanego przez Panią Martę, całotygodniowego cyklu zajęć poświęconego zwierzętom.

Wczoraj dzieci miały okazję spotkać się z dogoterapeutami i ich czworonożnymi asystentami. Lekcje wypełnia też omawianie bieżącej lektury “Przygody Filonka Bezogonka”.

Kulminacją projektu było wyjście ośmiolatków na zajęcia w Katedrze Chorób Wewnętrznych z Kliniką Koni, Psów i Kotów na Uniwersytecie Przyrodniczym. Tej przygodzie 2b poświęcimy jednak niebawem osobny wpis.