IMG_20200326_120851_resized_20200326_122711900-001

25-03-2020

W nauczaniu on-line korzystamy z platformy Google Classroom. Umożliwia ona zarówno wspólną pracę nauczycieli (organizacje rad pedagogicznych i spotkań w grupach przedmiotowych), jak i bezpośredni kontakt nauczycieli i wychowawców z dziećmi.

W poniedziałek rano nauczyciele ATUTu po raz pierwszy spotkali się ze swoimi uczniami w klasach on-line. Te pierwsze spotkania miały za zadanie “oswojenie się” z nową formą komunikacji i – z tego, co słyszymy, to – prócz początkowych problemów technicznych – były udane. Wychowawcy podkreślają, jak wiele radości sprawiło im ponowne zobaczenie radosnych buzi swoich podopiecznych!

Pokażemy Wam dzisiaj, jak nauka odbywa się u najmłodszych, czyli w klasach 0-3:

  • każda klasa zbiera się rano na spotkanie wprowadzające z wychowawcą, który omawia z dziećmi materiał zaplanowany na dany dzień. Wprowadza również nowe zagadnienia; zupełnie tak, jakby się to działo w szkole.
  • na platformie Google Classroom umieszczane są odnośniki do treści z podręczników, zadań do samodzielnego wykonania z ćwiczeń oraz materiały do realizacji online, jak również materiały wspierające w formie filmów, piosenek i innych materiałów audio i video
  • po czasie przeznaczonym na pracę samodzielną (wg terminów określonych przez nauczyciela), dzieci zbierają się ponownie, by omówić z wychowawcą zadania, pokazać swoje prace i rozwiązać ewentualne problemy, jakie pojawiły się przy ich realizacji
  • przez cały czas dzieci mają możliwość korzystania z indywidualnych konsultacji z wychowawcą, również za pomocą platformy; wymagane jest jednie umówienie się na takie spotkanie, tak, by nie kolidowało z innymi zajęciami
  • nauczyciele specjaliści (z języków obcych, wychowania fizycznego oraz zajęć z native speakerem i zajęć muzycznych) również spotykają się z klasami wg ustalonego planu lekcji zdalnych. I podobnie, jak w przypadku edukacji wczesnoszkolnej dzieci znów korzystają zarówno z wprowadzenia, jak i ze zleconych zadań, możliwości ich konsultacji i materiałów dodatkowych.

Czas spotkań na platformie Google Classroom to czas intensywnej pracy. Ale dzieci potrzebują też nieskrępowanych kontaktów społecznych. Aby choć trochę zapełnić lukę po niedawnych zabawach z rówieśnikami, klasy same organizują się, by dać dzieciom taką możliwość na dostępnych komunikatorach, jak What’s App lub inne. Uczniowie bardzo chętnie z nich korzystają popołudniami, po zakończonych lekcjach.