20-05-2021
Nauka matematyki nie musi być ani sztampowa, ani mozolna…
Uczniowie klasy 8 (MYP3) projektowali na matematyce “klucz dla honorowego absolwenta ATUTu”. Projekt służył nauce obliczania objętość brył. Powstał między innymi klucz do wiedzy, który – jak twierdzą uczniowie – okazał się posiadać magiczne właściwości: daje możliwość przywołania świata wspomnień, a przyłożony do czoła otwiera komórki mózgowe… Wierzyć, czy nie, ale na przyswojenie wiedzy matematycznej działa na pewno magicznie;-)
Innym pomysłem naszych matematyków jest przyswajanie geometrii na… parkingu. Wyłożone równą kostką brukową przestrzenie na opustoszałej nieomal w ciągu dnia strefie parkowania okazały się idealne, by szare komórki dotlenić, a jednocześnie zaangażować do obliczeń. Tutaj znajomością geometrii musiała się wykazać klasa 7a !
Uczniowie Middle Years Programme zdobytą wiedzę muszą umieć zastosować do problemów realnego świata. Wydaje nam się, że takie, jak powyższe i podobne sposoby jej zastosowania wspierają świetnie proces przyswajania wiedzy i pozwalają uczniom wnikliwiej spojrzeć na rzeczywistość, a przy tym przez wywoływanie pozytywnych emocji wspierają proces uczenia.