Pamiętacie motto naszej szkoły? Nagle nabrało szczególnie aktualnej wymowy! Wszystkich zaskoczyła pandemia i zamknięcie szkół, ale ATUT się nie daje! Zanim wprowadzono formalny nakaz nauczania zdalnego, już to robiliśmy. W ciągu zaledwie kilku dni (a zwykle jest to proces trwający kilka miesięcy), udało nam się przygotować do korzystania z platformy Google Classroom, na której obecnie odbywa się zdalne nauczanie.
Nasze działania z pewnością nie są pozbawione wad, ale są skuteczne i stale je udoskonalamy. To, że ATUT on-line działa i to skutecznie nie byłoby to możliwe bez absolutnie bezprecedensowego w trzydziestoletniej historii szkoły zaangażowania ATUTowej społeczności. Dziękuję!
Działając on-line, realizujemy:
- lekcje wirtualne w pełnym wymiarze godzin już od klasy “0”
- zajęcia pozalekcyjne
- zajęcia świetlicowe
- wsparcie psychologa i pedagogów
- zajęcia terapeutyczne
- przygotowanie do egzaminów
- realizację projektów MYP
- konsultacje i zebrania on-line dla rodziców
- zdalne rady pedagogiczne, pracę grup przedmiotowych i szkolenia kadry.
Dodatkowo nasi uczniowie mogą uczestniczyć w organizowanych przez Fundację Edukacji Międzynarodowej hybrydowych sekcji sportowych Progamu Sportowego “Wolves”
Chylę czoła przed całym gronem pedagogicznym, że w tak rekordowym czasie zmobilizowało się do “rewolucji” w nauczaniu i z wielkim zaangażowaniem realizuje powierzone sobie zadania: zarówno realizację podstawy programowej, jak i dodatkowe wymagania wynikające z charakteru naszej szkoły, jej dwujęzyczności i wymogów wynikających z realizacji Middle Years Programme.
Głęboki ukłon składam wszystkim Rodzicom. Ta nadzwyczajna sytuacja pokazała, że możemy na Państwa liczyć “na dobre i na złe”. Wiemy, ile poświęcenia wymaga od Rodziców zamiana domu w szkołę i biuro jednocześnie. Dzięki temu, że podjęliście się Państwo solidarnie ze szkołą organizacji nauki dzieci, że jesteście managerami ich czasu, a czasem i asystentami nauczycieli, możemy skutecznie działać. Wszystkie przekazywane nam przez Państwa uwagi traktujemy z wielką powagą i dzięki nim doskonalimy się jako szkoła on-line.
Serdeczne gratulacje należą się Dzieciom, które niezależnie od wieku z właściwą młodości elastycznością, zmieniły się w uczniów on-line. Uśmiechniętych, chętnych do pracy, choć czasem oczywiście też zdezorientowanych i przemęczonych, ale wytrwałych i coraz lepiej odnajdujących się w warunkach zdalnej nauki.
Jestem przekonana, że to doświadczenie wzmocni jeszcze społeczność ATUTu i da nam poczucie sprawstwa, byśmy zgodnie z hasłem szkoły, jeszcze lepiej OTWIERALI ŚWIAT młodym ludziom! Zapraszam do zobaczenia, jak konkretnie organizujemy nauczanie zdalne!
Dorota Augustyniak
Dyrektor Szkoły
Aktualności

Nauka zdalna ponownie

Uzależnie od internetu? Nie jesteś sam!

Ogólnopolska akcja ekologiczna 6b zatacza coraz szersze kręgi!

Atuciaki poćwiczą dwujęzyczność z rówieśnikami z… Alaski

Pola Nadziei 2021 – Niech zakwitnie dobro!

Kolejne ogólnopolskie spotkanie nauczycieli MYP

eTwinning z języka niemieckiego

13. praca Heraklesa

BAW 2021 – Zagadki mózgu

Nauka systematyki z… Kosmostworkami

ATUT przeciw depresji

Szkolne Dni Kariery 2021 – edycja on-line

O anatomii po angielsku

#jestnaswiecej – internet bez hejtu

Nauka biologii i informatyki w “Kosmicznej restauracji”

Oddziały 0-3 wracają do szkoły

Reindeer Collective zadbał o świąteczną integrację kadry

Świąteczny koncert on-line i życzenia

Świąteczne przepisy z całego świata

O lekturze niebanalnie

5 herosów z tytułami laureatów Ogólnopolskiej Olimpiady Mitologicznej

Co to są lapbooki i dlaczego uczniowie tak je lubią?

9 wielkich pudeł z darami trafi do chorych dzieci

Szyjemy Emotkowych Pożeraczy Smutków

Uczniowie działają w ramach “Szlachetnej paczki”

Jak wygląda nauka zdalna? – infografika

Niebanalne zdalne lekcje biologii

Zdalne nauczanie angielskiego z wykorzystaniem jamboard

Życzliwe stado motyli

Dzień Życzliwości 2020

Zajęcia pozalekcyjne trwają nadal!

Wirtualy apel na Święto Niepodległości

Organizacja nauki zdalnej klas 1-3

Ruszamy z nauką zdalną klas 4-8

Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2020

Jak wygląda zdalna rekrutacja?

Psycholog i pedagog radzą na wakacje

List Dyrektora na koniec roku szkolnego

Relacja on-line z pasowania małych czytelników

Debiut “live” za nami – Wirtualne Drzwi Otwarte

Uczestniczymy w projekcie “Zaproś mnie na swoją lekcję”

Porady dla ósmoklasistów na “ostatniej prostej”

Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne i doradztwo zawodowe

Laureaci konkursów języka angielskiego

Oferujemy zajęcia terapeutyczne online

ATUTowa netykieta

Nauka zdalna praktycznie – zajęcia świetlicowe

“Pstryki z etyki” – ogólnopolskie dyskusje etyczne na YouTube

Nauka zdalna praktycznie – C3PO i sztuka czytania

Nauka zdalna praktycznie – Let’s make music!

Nauka zdalna praktycznie – Rozglądaj się i ucz się fizyki!

Screencast jako pomoc w zdalnym nauczaniu

Nauka zdalna praktycznie – biologia z Instagramem

Nauka zdalna praktycznie – fizyka w klasie 7

Nauka zdalna praktycznie – Nasze podróżowanie

Nauka zdalna praktycznie – fasolka pisze pamiętnik

Pracujemy zdalnie nad Inclusion Policy (edukacją włączającą)

ATUT on-line – część III – dwujęzyczność

Nauka zdalna praktycznie – angielski… na dachu!

Nauka zdalna praktycznie – biologia

Wspierajmy się – psycholog i pedagog radzi

“Obóz przygotowawczy” do egzaminu ósmoklasisty

Przystępujemy do próbnego egzaminu ósmoklasisty

ATUT on-line – część I – klasy 0-3

Pierwsze lekcje zdalne

Zaraz ruszamy z nauką na platformie Google Classroom

Strażnicy Planety, czyli jak uczniowie ATUTu pomagają dzikiej przyrodzie

Zdalna szkoła – to nie tylko podstawa programowa

ATUT on-line – część II – klasy 4-8

Nauka zdalna praktycznie – chemia w klasie 7
